Zjednodušenie administratívneho zaťaženia predstavuje aj podpora elektronizácie inštitúcií. Preto Sociálna poisťovňa zaviedla s účinnosťou od 4.1.2016 elektronické zasielanie evidenčných listov dôchodkového poistenia.
Prechod na povinnosť zasielať evidenčné listy elektronicky prostredníctvom SES (eELDP) je rozdelené do dvoch skupín v závislosti od počtu zamestnancov a ku každej skupine sa vzťahuje osobitné prechodné obdobie:
zamestnávateľ s počtom zamestnancov nad 20
prechodné obdobie od 4.1.2016 do 30.6.2016
Povinnosť elektronického zasielania od 1.7.2016
zamestnávateľ s počtom zamestnancov do 20
prechodné obdobie od 4.1.2016 do 31.12.2016
Povinnosť elektronického zasielania od 1.1.2017
Metodické usmernenie nájdete priamo na stránke Sociálnej poisťovne: